Friday, July 23, 2010

Friday again

Assalamualaikum...

Jumaat datang lagi. Sekali lagi terasa begitu cepat masa berlalu. Terfikir-fikir akan detik masa yang sudah berlalu. Dimanfaatkan sebaiknya ke? Ataupun sebaliknya?

Hari ini sudah 5 hari arwah meninggalkan kami. Walaupun saya tidak sempat mengenalinya lebih rapat, tetapi cukup sekadar dengan beberapa kali pertemuan kami yang sempat bergelak ketawa, mengusik-usik malahan arwah selalu meninggalkan amanat dan sokongan padu sudah cukup membuatkan saya sehingga ke hari ini terasa sayu dan sedih. Allah menarik nyawanya ketika masih dalam perjuangan. Terbit rasa kagum dan gembira. Namun apabila memikirkan giliran diri ini menjadi tidak ketahuan. Adakah saat malaikat maut menarik nyawa saya, saya masih tegar berada dalam perjuangan? Kadang - kadang terbit rasa takut. Tapi..dikuatkan semangat. Dengan pemergian arwah, saya mula melihat diri. Agar suatu hari nanti apabila malaikat maut menjemput diri, saya sekurang-kurangnya sudah mempersiapkan diri untuk kematian itu. Kerana saya juga mahu pergi dalam keadaan masih berjuang.

Al-Fatihah untuk arwah Kak Anis. Semoga rohnya ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Amiin.

No comments: