Wednesday, July 27, 2011

Online

Bismillahirrahmanirahim

Hasbi rabbi jalallah. Ma fi qalbu ghayrullah. ALLAH cukup bagiku, Maha Suci ALLAH. Tiada apa - apa dihatiku melainkan DIA.

Alhamdulillah. Terasa ingin terus bercinta dengan ALLAH. Terasa mahu online selalu dengan-Nya. Biar DIA bahawa saya amat memerlukannya walaupun sesaat.

Hari ni bangun lewat sikit daripada biasa. Mengantuk yang amat. Walhal belum pukul 10pm lagi dah tidur. Angan-angannya mahu tidur sekejap sahaja. Tetapi berlarutan sehingga ke sebelum subuh.

Apabila terjaga sedikit kecewa. Saya tidur tanpa berkasih-kasihan dengan ALLAH terlebih dahulu. Al-mulk lupa nak dibaca dan banyak lagi. Kecewa! Tetapi lagi kecewa bilamana saya melayan terus rasa mengantuk tanpa sempat nak membaca al-Quran sebelum subuh. Kecewa! Angan-angan kosong lagi. Tetapi saya yakin ALLAH masih di sisi saya. Saya teruskan senyum, memujuk hati untuk tak buat lagi seperti itu. Tadi hampir sahaja tak membaca al-mathurat, alhamdulillah ALLAH ingatkan saya. Oh, jatuh cinta!

Seperti biasa saya memang lemah tanpa ALLAH di setiap langkahan saya. Kadang kala tersungkur, pedih. Saya memang perlukan ALLAH. Pagi tadi terasa seperti kriuk, kriuk hati saya. Tak tau. Gelisah. Tetapi saya cuba penuhkan fikiran saya dengan Nya.

Syukur masih dalam nikmat Islam :)


No comments: